miercuri, 20 iulie 2011

Vise stranii, coincidente si premonitii

Se intampla sa avem si vise mai neobisnuite. Pe langa cele uzuale legate de familie, prieteni, serviciu, sunt si vise din care ne trezim nauciti, mirati, speriati, fericiti sau tremurand (cosmaruri terifiante cu picioarele intepenite si cu ceva care te alearga si nici nu poti fugii, nici nu poti vorbi si nici sa te trezesti nu prea merge…). Unele vise pot fi chiar interesante, pot sa te surprinda cu imagini la care nu te-ai gandit niciodata sau la intamplari pe care nici scenariile de film nu le-au redat.

Sunt si vise care pot deveni premonitii. Nu vorbim de cei care fac din premonitii un hobby sau o meserie… pentru ca la ei sentimentul de neincredere e crescut, cel putin din partea mea.

Primul meu vis-premonitie si cred ca si singurul, transformat de mine in premonitie pentru ca s-a repetat si pentru ca a fost urmat de morti in familie. Dar faptul ca s-a repetat este elementul cel mai intrigant.

Sa va povestesc un pic:

Primul data. Primul vis. Eram cu bunicul, in casa, langa soba. El fuma la gura sobei, eu pe-acolo… citeam parca. La un moment dat pe la geam incep sa se arate draci rosii, cu cornite si codite care danseaza si topaie ranjind la noi. Bunicul iese afara cu un vatrai (e un obiect de metal cu care se trage jarul din soba) si incepe sa se lupte cu ei, sa-i indeparteze. Eu privesc pe geam si visul se termina incet. Dupa vis, la cateva zile a murit tatal bunicii mele, adica strabunicul.

A doua oara. Dupa cativa ani. Acelasi vis. Aceeasi atmosfera, aceeasi draci cu care se lupta bunicul. Dupa un timp (ma gandeam ca o sa moara cineva) a murit bunicul din partea mamei.

Coincidenta sau nu, visul mi-a ramas bine memorat si sper sa nu-l mai visez niciodata.

In schimb mama a devenit experta in vise-premonitii si pe bune, cateodata ma sperie. Dupa vreo 5 operatii pe care le-a suportat fara calmante – fiind alergica- a inceput sa aiba tot felul de vise. Ni le povestea cand se trezea si de obicei, pana seara se intampla ceva.

Cel mai tare a fost unul in care a visat ca murea o vecina, dar nu cineva anume. S-a trezit si ne-a zis. Eram in curte, la tara. Ne-am tot gandit noi si nu era nimeni bolnav pe-acolo, nu era nimeni pe moarte, nici macar batranii. Dupa cateva secunde in care o convingeam ca e doar un vis, au inceput sa se auda tipetele de jale de la vreo 4 case departare. Murise o femeie la 45 de ani, facuse infarct.

A mai avut unul in care pe tata il oprea un politist si ii dadea amenda. Cand s-a trezit tata plecase deja la serviciu. Tata e sofer pe o macara. L-a sunat si i-a spus sa nu plece nicaieri cu masina, iar tata a asigurat-o ca e pe santier si ca nu are drum pe vreo sosea nationala, ceva. Si chiar si asa, fiind sofer profesionist, luase foarte putine amenzi in viata lui. Dupa cateva ore tata a primit un apel urgent sa mearga la Tg-Jiu si era obligatoriu sa se prezinte. Bineinteles ca a fost oprit de politie si a primit amenda, nu pentru viteza, caci nu avea, ci pentru inspectia tehnica sau ceva de genul asta… oricum ceva pentru care nu se prea da amenda, mai ales pe-acolo prin zona.

Daca e sa va povestesc si un vis straniu, as putea sa vi-l spun pe unul in care frumusetea imaginilor si straniul si groaza s-au impletit perfect. Pana cand m-am trezit cu mana intinsa prinsa de o alta mana… pe care, desi treaza, o vedeam si-o simteam. Am tipat, am facut cateva cruci si mana a disparut incet.

A doua zi am dat examenul pentru permis. L-am luat din prima… ce-i drept mi-a zis politistul “ti-l dau, dar nu-l meriti”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu